2024-07-22

SMK Aukštosios mokyklos absolventai stebina kūrybiškumu: nuo knygos išleidimo iki siaubo žaidimo

SMK Aukštoji mokykla nuolat puoselėja kūrybiškumą, suteikdama studentams galimybes išreikšti save įvairiose srityse. Šiemet kolegijos absolventai dar kartą nustebino savo talentais ir kūrybiškumu, parengdami baigiamuosius bakalauro darbus, kurie atspindi ne tik jų įgytas žinias, bet ir individualius gebėjimus bei meninius polėkius.

Dažnai bakalauro darbai asocijuojasi su gausia analitine analize, kurios paskirtis – perteikti žinias. Tačiau SMK Aukštoji mokykla išsiskiria ir savo praktiniu požiūriu į mokymąsi, todėl kasmet absolventų parengti kūrybiški darbai tampa pavyzdžiu, kaip teorinės žinios gali virsti praktiniais sprendimais. 

Ranka pieštas trumpametražis animacinis filmas

Vienas tokių pavyzdžių, šiemet Vilniaus SMK Aukštojoje mokykloje Videokūrybos ir medijų studijų programą baigusi Saulė Dikčiūtė. Absolventė rašydama bakalaurinį darbą nusprendė sukurti trumpametražį animacinį filmą, kuriuo sužavėjo ne tik bendruomenę, bet ir komisijos narius.

„Jau seniai norėjau sukurti filmą, kuriuo galėčiau pristatyti, kas yra šviesos tarša. Pradžioje planavau sukurti dokumentinio žanro filmą, tačiau labai nenorėjau, kad gautųsi paprastas reportažas apie šviesos taršą. Bandžiau galvoti, kas galėtų labiau paveikti žiūrovą. Tada man kilo idėja sukurti ir suanimuoti trumpą istoriją, kalbančią apie šviesos taršos problemas ne tiesiogiai, bet metaforiškai. Galvojau kad filmukas užtruks apie 5 minutes, tačiau pradėjusi piešti kadruotes ir animuojant pirmus kadrus, supratau, kad filmo trukmė bus ilgesnė“, – apie idėją pasakoja S.Dikčiūtė, sukūrusi 9 minučių trukmės filmą.

Studentė atskleidė, kad viską piešė ranka, naudojant „Wacom“ piešimo planšetę ir „TVPaint“ animavimo programą. Tam tikras scenas animavo piešdama kiekvieną kadrą atskirai, kitas – naudojant „Adobe After Effects“ programos galimybes.

„Visas užbaigtas scenas kėliau į „Adobe Premiere Pro“, kur jas sudėliojau iš eilės, uždėjau originalų muzikos takelį ir garso efektus. Visas darbas užtruko maždaug 200 valandų“, – atskleidė ji.

Buvusi SMK studentė pasakojo, kad animacinio filmo pagrindinė mintis yra apie šviesą ir tamsą –  „ne visada juoda yra juoda, o balta yra balta“. Būtent todėl ji norėtų viešinti savo filmuką, nes jo tikslas yra plėtoti žinią apie šviesos taršos problemą. „Planuoju nusiųsti filmą „Dark Sky International“ organizacijai, kuri kovoja su šviesos tarša visame pasaulyje“.

Videokūrybos ir medijų studijų programą baigusi Saulė Dikčiūtė pasidžiaugė, kad studijų metais įgijo praktinių ir techninių žinių, leidusių sėkmingai sukurti animacinį filmą. „Patobulinau savo žinias apie filmų kūrybą, įgijau ir naujų patirčių bei atradau naujų dalykų apie save pačią. Pavyzdžiui, išmokau geriau analizuoti žiūrimus filmus, savo filmams pritaikyti naujai išmoktas technikas, dirbti su vaizdu ir garsu. Tiek savarankiškai, tiek ir su komanda kurti įvairaus žanro filmus“, – sakė buvusi SMK studentė.

Poezijos knyga su 34 eilėraščiais

Tarp išskirtinių kūrybinių baigiamųjų darbų – ir absolvento Lino Tolvaišos išleista poezijos knyga „Sielos babilonai“. Kūrybos ir pramogų industrijų studijų programą baigęs Linas šioje knygoje sutalpino 34 eilėraščius ir iliustravo juos „line art“ stiliaus iliustracijomis. Prieš išleisdamas knygą, studentas surengė ir atvirą poezijos vakarą.

„Prisimenu, kai dar būdamas pirmame kurse išgirdau, kad SMK studentas išleido knygą. Pagalvojau, kad ko jau ko, bet niekada neturėsiu savo knygos. Visgi rašant kūrinius ir jų archyvui pilnėjant, natūraliai sudėliojo taip, kad atėjus laikui pradėti baigiamąjį darbą, buvau pastūmėtas savo bakalauro darbo vadovės išleisti knygą. Į rinkinį yra sugulusi pastarųjų metų kūryba, tačiau yra ir specialiai knygai rašytų eilėraščių“, – pasakojo Linas ir atskleidė, kad kūrybinis procesas užtruko kelis metus, o visą knygą sudėti ir išleisti užtruko apie tris mėnesius. 

„Galbūt bus dar viena knyga, tik šį kartą jau kur kas ilgesnio laikotarpio kūryba į ją nusės“, – ateities planus atskleidė buvęs SMK studentas.

Siaubo žaidimas  – dėstytojams „atkeršyti“

O štai Programavimo ir multimedijos studijas Klaipėdos SMK baigusi Gabrielė Ungaro savo baigiamojo darbo metu nusprendė sukurti siaubo žaidimą „Doll House“. Ji pasakojo, kad tokia idėja jai kilo dar studijuojant antrame kurse.

„Siaubo žaidimo idėja kilo antrame kurse, juokais su kursiokais sakiau, kad būtų linksma „atkeršyti“ dėstytojams už sunkius namų darbus ir išgąsdinti su siaubo žaidimu. Bet šis juokelis pradėjo skambėti kaip pačiai įdomus išbandymas…“ – šyptelėjo buvusi SMK studentė ir papasakojo apie žaidimo kūrybinį procesą.

„Kuriant visko buvo, daug kas nesigavo iš karto, bet nepasidaviau, ieškojau sprendimų „Discord“ forumuose ir „YouTube“ kanaluose, kol išspręsdavau iškilusią problemą. Šis žaidimas išskirtinis, nes žiūrima į siaubą iš kito kampo. Jame nėra iššokančių pabaisų ar „mirties“, tačiau jaučiamas psichologinis spaudimas iš supamos aplinkos, kadangi žaidimo idėja yra perteikti depresiją žmogaus pasąmonėje. Pats 3D siaubo žaidimas vadinasi „Doll House“, nes jame nėra nieko, kas reprezentuotų vyrišką ar moterišką lytį, norint suasmeninti žaidimą su vartotoju“, – pasakojo Gabrielė. 

Ji atskleidė, kad  šiuo metu žaidimas yra tobulinamas ir kuriama daugiau lygių. Artimiausiu laiku mergina planuoja pradėti internete viešinti žaidimo iškarpas, kad pritrauktų publiką ir sulauktų naudingos kritikos.

„Žaidimą planuoju užbaigti ir išleisti „Steam“ programoje, kai jausiu, kad jis išpildė visus mano užsibrėžtus tikslus“, – pridūrė ji.

SMK Aukštoji mokykla kviečia studijuoti kūrybiškus žmones, kurie svajoja išpildyti savo kūrybines idėjas ir paversti jas realiais projektais. SMK yra įsikūrusi Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje bei šiuo metu siūlo 23 Bakalauro studijas, 14 Profesinio mokymo programų ir 2 Trumpųjų studijų programas. SMK kviečia registruotis konsultacijai ČIA.